Inschrijven

Uw vragen, ons antwoord. Al uw vragen beantwoorden we graag. Hieronder vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij, laat ons dat dan vooral weten. Dan krijg u van ons zo snel mogelijk antwoord.

 
 

WAT KAN IK VERWACHTEN BIJ EEN EERSTE AFSPRAAK?

Als u bij ons in de praktijk komt kunt u zich melden bij de secretaresse of de therapeut. Deze zal eerst uw gegevens controleren en eventueel aanvullen. De (fysio)therapeut zal u komen ophalen uit de wachtkamer en meenemen naar een behandelkamer. Daar zal de behandelaar nog enkele gegevens vragen, zodat een behandeldossier kan worden aangemaakt. Hierna volgt de anamnese waarin u gevraagd wordt naar uw gezondheidsprobleem. Na de anamnese volgt het lichamelijk onderzoek. Tijdens het lichamelijk onderzoek kan u gevraagd worden zich gedeeltelijk uit te kleden. Het onderzoek zal ongeveer 25 minuten in beslag nemen. Er kan aan u gevraagd worden bepaalde vragenlijsten, die betrekking hebben op uw gezondheidsprobleem, in te vullen.
Naar aanleiding van de resultaten uit dit onderzoek zal er een behandelplan worden opgesteld. In dit behandelplan worden samen met u doelstellingen gemaakt in de tijd, om zo goed mogelijk aan uw hulpvraag te voldoen. Dit wordt met u doorgenomen.

WAT MOET IK MEENEMEN BIJ EEN EERSTE AFSPRAAK?

  • Uw ziektekostenverzekering gegevens
  • Geldig identiteitsdocument
  • Handdoek
  • Verwijsbrief indien aanwezig

Bij de tweede afspraak zal gestart worden met de behandeling van uw klacht. De duur van een behandeling is gemiddeld 25 minuten.

WAT ZIJN DE OPENINGSTIJDEN?

De openingstijden van OREC verschilt per vestiging. De openingstijden per vestiging vindt u op de locatie pagina’s van Hilversum, Hilversum-Noord, Hilversum Crossfit, Soest, Weesp, Amersfoort en Utrecht.

BEN IK VERZEKERD VOOR FYSIOTHERAPIE?

Voor volwassenen wordt fysiotherapie beperkt vergoed vanuit de basisverzekering. Veel Nederlanders hebben daarom een aanvullend pakket voor fysiotherapie. Veel mensen kiezen ervoor om de kosten voor fysiotherapie zelf te betalen. Als u wilt weten of uw verzekering fysiotherapie vergoedt, dan kunt u het beste contact opnemen met uw zorgverzekeraar.

Voor kinderen onder de 18 jaar worden per indicatie de eerste 9 behandelingen altijd vergoed door de basisverzekering. Mocht daarna voor deze indicatie nog behandeling nodig zijn, dan worden maximaal de volgende 9 behandelingen ook vergoed. Kinderen met een chronische aandoening krijgen vanuit de basisverzekering voor al hun behandelingen vergoed.

Is uw vraag niet voldoende beantwoord, neem dan contact op via onze contactpagina.

WAT ALS MIJN THERAPEUT NIET AANWEZIG IS?

Om er voor te zorgen dat uw behandelproces niet wordt verstoord nemen collega’s binnen OREC voor elkaar waar tijdens vakantie,- studie,- of ziekteverzuim. Als door omstandigheden een fysiotherapeut voor langere tijd afwezig is, wordt in samenspraak met u, de behandeling overgenomen door een andere therapeut werkzaam bij OREC.

HOE ZIT HET MET MIJN PRIVACY TIJDENS EEN AFSPRAAK?

De praktijk beschikt over afgesloten behandelruimten waardoor uw privacy is gewaarborgd.

HOE ZIT HET MET DE HYGIËNE?

De praktijk wordt dagelijks schoongemaakt volgens een vast rooster. behandelbanken worden met alcohol schoongemaakt. Graag willen wij u vragen om voor iedere behandeling een handdoek mee te nemen. Verder verwachten wij van u als cliënt dat u de persoonlijke hygiënische regels in acht neemt en voor een goede lichaamsverzorging zorgdraagt.

WERKEN ER STAGIAIRES BIJ OREC?

OREC biedt studenten van de opleidingen Fysiotherapie en Master Fysiotherapie de mogelijkheid om stage te lopen binnen onze praktijk. Het is mogelijk dat er een stagiaire met u therapeut meekijkt tijdens uw afspraak. Dit wordt altijd voorafgaand met u afgestemd.

KAN IK MIJ AFMELDEN VOOR EEN AFSPRAAK?

Indien een afspraak om welke reden dan ook niet door kan gaan, dient U dit 24 uur voor de afgesproken behandeling te melden.

Let op: niet of niet tijdig afgezegde afspraken mogen niet bij de zorgverzekering gedeclareerd worden en moeten daarom door u zelf betaald worden.

HEB IK EEN VERWIJZING NODIG?

Bij OREC heeft is een verwijzing van huisarts of specialist niet noodzakelijk. Onze therapeuten zijn direct toegankelijk voor patiënten. Als u zich zonder verwijzing aanmeldt, wordt er met u een afspraak gemaakt voor een screening en een intake. De screening (de eerste 10 minuten van de afspraak) zal bestaan uit een aantal vragen om te kijken of u met uw klachten bij de fysiotherapeut aan het juiste adres bent.

HOE WERKT EEN AFSPRAAK MAKEN?

Wanneer u een afspraak maakt voor een behandeling, wordt er door de secretaresse of therapeut gevraagd naar uw NAW-gegevens, uw BSN nummer, uw verzekering en of u bent verwezen.
Het is van belang dat u aangeeft om welke klacht het gaat en/of u specifiek behandeld wilt worden door een gespecialiseerde fysiotherapeut. Zo kunnen we u zo goed mogelijk van dienst zijn.

WORDEN MIJN BEHANDELINGEN VERGOED?

OREC heeft met alle zorgverzekeraars contracten afgesloten. Wilt u zeker weten dat uw verzekering fysiotherapie vergoed? Dan is het verstandig uw polis goed door te lezen of om contact op te nemen met uw zorgverzekeraar.

HOE NEEM IK CONTACT OP MET OREC?

Van maandag t/m vrijdag 08:00 tot 21:00 uur en zaterdag 8:00 tot 17.00 uur, is OREC bereikbaar via telefoonnummer 035-5385460. Buiten deze uren kunt u inspreken op onze voicemail of mailen naar info@orec.nl. We proberen dan zo snel mogelijk contact met u op te nemen.

WAT MOET IK DOEN BIJ EEN KLACHT?

Indien u niet tevreden bent of een klacht heeft over de bejegening door of behandeling van uw behandelaar of trainer, kunt u dit melden aan uw therapeut of bij de directie. Er zal u worden gevraagd om een klachtenformulier in te vullen. Ook kunt u via de website uw klacht melden. Er zal contact met u opgenomen worden om te zoeken naar een oplossing voor uw klacht.

Uw klacht zal worden behandeld conform de richtlijnen van het KNGF en Stichting Keurmerk Fysiotherapie.

HOE WAARBORGT OREC DE KWALITEIT?

Alle fysiotherapeuten werkzaam bij OREC zijn volgens de Wet BIG geregistreerd in het BIG-Register. Zo bent u ervan verzekerd van een behandeling door een bevoegd fysiotherapeut. En ze zijn opgenomen in het Centraal Kwaliteitsregister van de Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF). Dit betekent dat alle fysiotherapeuten van OREC voldoen aan extra strenge kwaliteitseisen. Ook de andere experts binnen OREC staan geregistreerd in een vak- en/of kwaliteitsregister.

Om onze continue kwaliteit te waarborgen, vinden we ook de mening van cliënten heel belangrijk. Om te meten hoe onze cliënten OREC heeft ervaren, verstuurt het onafhankelijk en geaccrediteerd meetbureau Fysio Prestatie vragenlijsten aan cliënten. Uiteraard worden die vragenlijsten volledig anoniem verwerkt. De gegevens worden ook gegarandeerd niet voor een ander doel gebruikt.

Is uw vraag niet voldoende beantwoord, neem dan contact op via onze contactpagina.